Измама:С ПОЧТИ ИСТИНСКА лична карта

През последните месеци попадам все на интересни казуси.По някакво стечение на обстоятелствата все ми се случва да се разправям с наследници на земеделски земи който са в местата за лишаване от свобода.Не че желая  и за в бъдеще да си имам работа с тях. Аз си спазвам правилото "колкото по-далече, по-добре "

В никакъв случай не искам да кажа нещо лошо за хората просто ми се изясниха някой странни обстоятелства  с който до тогава не бях се срещал.Казуса е реален и нищо не е измислено споделям го за информация и ако някой се сблъска с подобен случай да си знае.



Интересното в този казус беше почти истинската   лична карта на  продавача. Да правилно съм го написал ПОЧТИ ИСТИНСКА лична карта. Какво точно се случи -(пропускаме подробностите ) и продавачът на земите идва и ми дава личната си карта за да извършим сделката за закупуването на неговите земи.Аз респективно я предоставям на нотариуса,  който трябва да извърши сделката.Нотариусът проверява  документа (Л.К) (аз не съм извършил това действие на проверка, а нотариуса ) - справка за валидност на личната карта.
Системата кава: "Има такава лична карта" - тук искам да подчартая за любителите на точните изрази.Системата не казва нищо само намира по номера съответната лична карта.
Номерта и снимката са на съответния човек, но в системата има забележка ,че личната карта е "временно ограничена".Последваха дълги консултации с надлежните власти за валидността на документа.
 Предисловие: Клиента наистена ми беше казал че е в затвора, но от присъдата му оставали няколко  дни и затова го пускали да си подготви личнете дела.

Надлежните власти излязоха със становище, че няма как да има документи за самоличност докато има ефективна присъда.Личната карта се връщала на притежателя в момента на  "излизането"
В крайна сметка се оказа, че клиентът си е фалшифицирал собствената лична карта с цел да продаде земеделските си земи  с нея  и след "излизането" си да обяви зделката за недействителна и да ги продаде пак .

Тук искам ДЕБЕЛО да подчартая, че не всички клиенти са с лоши намерения и в 99,99% от случайте са нормални хора.Респективно се очаква и човекът( фирмата купупувач на земеделските земи) срещу тях да е с добри намерения.Понеже и аз съм страдал и страдам от липса на корекктнос между мен и други фирми за купуване на земеделски земи бих искал да си направим ЧЕРЕН списък на фирмите с цел да предпазим  клиентите  от некоректни партньори.
Аз не мога да го направя сам заради обективността и справедливостта.
Основното е че  не бих искал да се получи само оплюване  на някой от конкуренцията.
Поради факта че този списък е възможен за осъществяване единствено чрез формата за коментари ще изтрия всички "очернения" без доказателства и примери и/или подкрепени от други независими источници. .
Аз нямам нищо против някой да включи и мен в този списък стига да се намери клиент или друга фирма която да открие  и покаже доказателство, че съм излъгал някой партньор или не съм платил коректно на клиент. 
 Много ще се радвам и ако някой сподели интересн случай, който му се е случвал с цел да ни предпази от бъдещи грешки.
Мисля ,че кризата отказа много от некоректните, властите прибраха някой измамници, но предпазливоста не е излишна.



2 коментара:

  1. Мария Николова4 юни 2012 г. в 16:31

    Много интересно. Всички знаем, че с информацията от личната карта могат да се направят много злоупотреби. Но какви точно не е много ясно. Добре е, че нотариуса е проверил личната карта иначе някои добри хора щяха да си дадат парите на вятъра.
    Тази статия ме навежда на мисълта, че имам намерение да закупувам имот. Аз обаче не знам за какво да следя. Мислих си, че брокера с който ще работя ще знае. Сега се замислям, че мога да попадна на некоректен брокер.
    Идеята за черен списък много ми хареса. Потърсих в Интернет, но не открих друг такъв.
    За това имам няколко питания.
    Как мога да проверя дали имота е на съответния собственик?
    Това мога ли да го направя аз или ми трябва агенция?
    Как мога да подразбера, че брокера ми е некоректен и ще ме прецака?
    От какво още да се пазя?

    С нетърпение очаквам отговора.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте
    Много точни и логични въпроси:)
    На кого е имотът има начин да се провери и то по интернет.
    Нужна е регистрация и се заплаща, но 1 лев си струва заради спокойствието.Казва се Kадастър и Имотен Регистър на България или "ИКАР" -лесно се открива в интернет.
    Другият вариант е влизате при който и да е нотариус и си заплащате таксата която той/тя ви поискат и получавате същата информация.
    Изборът на посредник е личен избор.В много случаи е по-добре а в други не.В крайна сметка брокерът мисли първо за комисионната си а после за друго.Аз не съм против брокерите работя с много от тях.Сред тях има прекрасни професионалисти.
    Не мога да дам формула и съвет как да различите добрия от лошият брокер, но в едно съм убеден за предпочитане са малките агенции. Логиката ми е тази:Големите агенции и фирми ако стане "издънка" обвиняват наемния си служител, а малките носят отговорността лично и се пазят и внимават повече.
    За валидността на личните данни също може да се провери преди сделката има регистър в полицията както е описано в статията.

    ОтговорИзтриване